نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

بسمه تعالی

چک لیست وفهرست مشاهده و بررسی عملکرد درسی(ارزشیابی مستمر)

            کـتـاب:فارسی بخوانیم وبنویسیم     درس:اول     موضـوع:آب،باران     پایه ی:اوّل     دبستان:شهید مطهری بنت.     زمان اجرا

ر  د  یــــــــــــــــــــــــــــف

     انـتظارات آموزشی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 نـام دانـش آموزان

موارد استفاده از آب وباران در طبیعت آشناست.

رنگ آبی را در طبیعت می شناسد.

آب را تمیز وسالم نگه می دارد.

با گردش آب در طبیعت آشناست.

اهمیت آب وباران در طبیعت را می داند.

توانایی خواندن کلمات متناسب با تصاویر را دارد.

توانایی خواندن ونوشتن(آا)و(بـ ب)رادارد.

با دقت گوش می کند.

خوب سخن می گوید.

روان می خواند.

زیبا می نویسد.

در بحث های گروهی با علاقه شرکت می کند

 نــــــــظـــر  آمــــــوزگــــــا ر

1

میثم شاهوزهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

نیما قاضی زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

احسان استادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

میلاد درزاده (ق)

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

-      دو شکل را به دانش آموز نشان داده و از او می خواهیم دو شکل را با هم مقایسه کرده و تفاوت آن ها را بگوید.( یکی از شکل ها روز آفتابی و دیگری روز بارانی را نشان می دهد)

2-      چند تصویر را که در زیر هر تصویر سه دایره کشیده ایم را در اختیار دانش اموز قرار داده و از او می خواهیم نام هر شکل را بگوید و به تعداد بخش های آن ، دایره ها را رنگ بزند.( مانند تصویر بابا، باران، آب و باد)

هدف از این تمرین این است که دانش آموز بخش کردن را از طریق رنگ زدن می اموزد، مثلا« باران» چون دو بخش دارد، دو گردی را رنگ می زند. این کار به عنوان تمرین تکمیلی نوشتن می تواند موثر باشد و گرنه انتظار این است که دانش اموز یک باره کلمه ی باران را بخواند و بنویسد.

3-      عکس یک حیوان را در کتابت نشان بده که با صدای « آ » شروع می شود.

4-      شکل هایی را که صدای آن ها ( ب ) دارد را رنگ بزن. مثل( تصویر کتاب، ماشین، سیب و کباب )

5-      با شکل صداها کلمه بساز و بنویس.

ب   آ                                یا صداهای به هم ریخته ی بابا

هدف از این نوع تمرین این است که دانش آموز با استفاده از نشانه هایی که اموزش دیده است کلمه می سازد.

6-      نام هر شکل را بنویس( تصویر آب و بابا که باید در کنار ان ها نام آن ها را بنویسد).

7-      به شکل نگاه کن ( تصویر یک روز بادی ) ، حالا این شکل را به یک روز بارانی تبدیل کن.

با دیدن شکل به یاد چه خاطره ای می افتی؟

هدف از این تمرین، تقویت مهارت دیدن است. کودک با خلاقیت خود تصویر را به نوعی دیگر تبدیل می کند و هم چنین تقویت مهارت سخن گفتن از طریق بیان خاطره نیز هست. انتظار این است که وقتی دانش اموز خاطره را تعریف می کند، به حرف او خوب گوش بدهیم و اشکالات تلفظی وی را گوشزد کنیم.

8-      شکل هایی را که صدای ب غیر آخر دارند را رنگ بزند.

( شکل های بادکنک، گربه، کفش، جوراب )

9-      دو شکل صدای ( آ ) « آ اول و ا غیر اول »و دو شکل صدای ( ب)  «ب غیر آخر و ب آخر» را همراه چند تصویر مانند( گل، آب، دریا، آتش، برگ، باران و .... را در اختیار دانش اموز قرار داده و از او می خواهیم این صداها در کدام شکل قرار دارد به صداهای مربوطه وصل کند.

10-  جمله را بخوان و بنویس. (هدف از این تمرین، جمله نویسی به کمک تصاویر است)

بابا  آب            در یک خط به جای کلمه آب تصویر آن گذاشته می شود و در خط بعدی به جای کلمه بابا تصویر بابا گذاشته می شود.

11-  با مداد رنگی، جاهای خالی را کامل کن.

در زیر تصویر آب  این طور می نویسیم        .... ب     دانش آموزباید صدای آ اول را بنویسد

در بقیه تصاویر هم به همین صورت مثل    ( باد ) که ا نوشته نشده است یا   (بابا ) که صدای ا را باید بنویسد و یا کلمه ی ( آبی ) که باید صدای آ را بنویسد.

12-  کلمه ای را که شکل ( آ ) دارد در سمت راست و کلمه ای را که شکل ( ا ) دارد را در سمت چپ قرار بده.

این تصاویر می تواند درخت، ابر، بابا و آب باشد.

هدف این تمرین، آن است که دانش اموز از بین تصاویر کلمه هایی را که نشانه های « آ » و « ا » دارد تشخیص می دهد و آن ها را طبقه بندی می کند.

 

                                 سرگروه آموزشی پایه ی اول ابتدایی --- پرویز کدخدایی

 



:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

نام ونام خانوادگی :                                     فعالیت تکمیلی درس 1                         شماره :

پسرم؛حرف "آ" را آبی حرف "ا" قرمز،حرف "   " سبز و حرف "ب " را زرد رنگ بزن

بابا آب     

کتاب    

آباد       

داراب 

آبا   

با       

باب



:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

جدول بودجه بندی پیشنهادی پایه ی اول ابتدایی

 

           ماه

درس

مهر

آبان

آذر

دي

بهمن

اسفند

فروردين

ارديبهشت

 

رياضي

22-1

44-23

66-45

88-67

110-89

132-111

143-133

164-144

 

علوم

13-1

26-14

39-27

52-40

65-53

78-66

84-79

96-85

بخوانيم

نگاره ها

درس 1 تا درس 4 ( هر هفته يك درس )

درس 5 تا درس  8( هر هفته يك درس )

دو هفته ي اول درس 9 تا 10 ( دو هفته آخر مرور و ارزشيابي)

درس 11 تا درس 16 ( در هفته هاي سوم و چهارم هركدام 2 درس داده شود )

درس 17 تا درس 22 ( در هفته هاي اول و دوم هر كدام 2 درس داده شود و در بقيه هفته ها يك درس)

هفته اول و دوم تعطيلات و در هفته ي سوم درس آزاد و هفته ي چهارم روان خواني

در هفته ي اول روان خواني و در هفته ي دوم مرور

همکاران محترم توجه داشته باشند؛ که در مناطق دو زبانه میتوان نگاره ها را تا شش هفته کار کرد. دروسی که بودجه بندی آنها ذکر نشده در کتاب درسی ذکرشده می توانند از آن استفاده کنند٪ { تماس با ما از طریق وبلاگ ما میسر می باشد. }



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

 جدول الفبا

فلسفه ی وجودی جدول الفبا ، قرار دادن نشانه ها با ابعاد بزرگتر در معرض دید دانش آموزان برای تثبیت بهتر فرایند یاد دهی – یادگیری می باشد . ( مانند جدول الفبای منظور شده در نگاره 5 ، صفحه ی 11 کتاب بخوانیم ) .

یکی از شاخصه های جدول الفبا در رویکرد جدید زبان آموزی ، همخوانی آن با طرح مدادی در این رویکرد می باشد . و بر این اساس تهیه ی جدولی با کارتهای دورویه ، با دو رنگ آبی و مشکی ( برای صامتها ) و آبی و قرمز ( برای مصوتها ) پیشنهاد می گردد . از روز نخست کلیه ی نشانه ها ی آبی باید در معرض دید دانش آموزان قرار گرفته و رفته رفته به نسبت پیشرفت آموزش رنگ دیگر ( پشت کارت مشکی یا قرمز ) مورد استفاده قرار گیرد .ضمناً می توان ( مصوتها ) را هم به مانند ( صامتها ) با کارتهای دو رویه ی مشکی و آبی تهیه کرد و برای تشخیص بهینه ی دانش آموزان " فقط رنگ زمینه ی کارتهای مصوتها را تغییر داد " .

به یاد داشته باشیم که خط جدول الفبا باید به ( خط خواندن ) بوده و همچنین دانش آموزان در خواندن نشانه های ( 1 ) آنها را باید با صدای نشانه ها و در خواندن نشانه های ( 2 ) آنها را با اسم نشانه ها بخوانند . لازم به ذکر است که هر نوع پیچیدگی در تهیه ی جدول الفبا ، از کارآیی آن در جهت نیل به اهداف آموزشی می کاهد .
 



:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 18 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

برای مشاهده ی جدول امتیاز بندی به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید%

بخش بنت



:: برچسب‌ها: بخش بنت درس طرح درس ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
در اینجا چند مورد دانستنی آورده می شود که امیدوارم ..... در ادامه مطلب بخوانید

:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
فارابی یکی از دانشمندان معروف  است که.....در ادامه مطلب بخوانید

:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
در اینجا چند دانستنی جالب آورده می شود امیدوارم بپسندید  در ادامه مطلب ببیننید

:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
در اینجا چند دانستنی ومطلب جالب .... در ادامه مطلب ببینید

:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
شیخ بهایی یکی از  دانشمندان وعلما دوره صفویه است  در ادامه مطلب ببینید

:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
دانستن هرچند کم از بعضی چیزها جالب می باشد در ادامه مطلب بخوانید

:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
ارشمیدس یکی از دانشمندانی است که در ادامه مطلب بخوانید......

:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
صائب تبریزی یکی از شاعران زمان صفویه بود که در ادامه مطلب بخوانید

:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
ابو نصر فارابی یکی از علمای بزرگ ایرانی است که ... در ادامه مطلب بخوانید 

:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
 در اینجا به شرح حال کوتاهی از یکی از علمای عهد صفویهميرزا رفيع الدين محمد طباطبائي

نائيني در ادامه مطلب ببینید



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
خب در این قسمت و جهت آشنایی دوستان مطلبی را درمورد مفهوم خط و نیم خط آورده ام . امیدوارم که مورد توجّه همکاران محترم و دانش آموزان عزیز قرار بگیرد .

خط

نیم خط  پاره خط

 


:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
 

منادا

منادا

هدف کلی درس:- آشنایی با منادا و حروف ندا.

 

زمانی که بخواهیم فردی را مورد خطاب قرار داده و صدا بزنیم از اسلوب خاصی استفاده می کنیم: ای علی / محمّد!

 که به واسطۀ آن توجه فرد مورد نظر را جلب می نمائیم؛ در عربی نیز از همین اسلوب استفاده می کنیم: یا رجلُ که در اصل یعنی ((اُنادی رجلاً)) (مردی را صدا می زنم)، پس در تعریف منادا می گوئیم:

منادا اسمی است که برای جلب توجه آن به وسیلۀ یک حرف ندا مورد خطاب قرار می گیرد و جانشین فعل «اُنادی» شده است و البته حرف ندا می تواند حذف شود.

منادا

همچنین اسم می تواند در جمله بدون علامت یا همراه با علامتی مورد خطاب قرار گیرد. مثل :

حسن! بیا.

ای خدا! خودت رحم كن.

در این جمله ها، حسن و خدا مورد خطاب و ندا قرار گرفته اند.واژه هایی را كه مورد خطاب و ندا قرار می گیرند، منادا و نقش آنها را نقش منادایی گویند. منادا نیز می تواند به صورت گروهی به كار رود:


صفت، مضاف الیه، بدل ، معطوف، تأكید

در هر گروه، نقش اصلی را فقط یك واژه (یا واژك) به عهده دارد، كه آن را واژه ی هسته ی گروه می نامیم، بقیه واژه ها(یا واژك ها) وابسته های آن هستند.

در جمله های زیر، بعضی از وابسته ها نشان داده شده است:

مرد دانا آمد. دانا وابسته به نهاد و صفت آن است.

مداد علی تراشیده شد. علی وابسته به نهاد و مضاف الیه آن است.

ابوعلی سینا شیخ الرئیس در همدان در گذشت. شیخ الرئیس وابسته به نهاد و بدل از آن است.

«مرددانا را دیدم.» داناوابسته به مفعول و صفت آن است.

«مدادعلی را آوردم.» علیوابسته به مفعول و مضاف الیه آن است.

«ابو علی سیناشیخ الرئیس را به اصفهان دعوت كردند.» شیخ الریسوابسته به مفعول و بدل از آن است.

«به مرددانا گفتم...» داناوابسته به متمم و صفت آن است.

«به مدادعلی علامت زدم.» علیوابسته به متمم و مضاف الیه آن است.

«به ابوعلی سیناشیخ الرئیس نامه ای نوشتند.» شیخ الرئیسوابسته به متمم و بدل از آن است.

«آن مرد،علیبرادربزرگ حسیناست.»علی مسند است و برادر وابسته به علی و بدل آن، بزرگ صفت بدل و حسین مضاف الیه بدل است.

«این سرزمین راخراسان بزرگمی نامیدند.»خراسان تمیز و بزرگ صفت آن است.

«ایخدای بزرگ! به فریادرس!»خدا منادا و بزرگ صفتآن است.

«ایخدا،آفریننده جهان! تو بر همه چیز آگاهی!»خدا مناداوآفریننده بدل از آنوجهان مضاف الیه بدل است.

«علی وحسینآمدند.»حسین وابسته به نهاد و معطوف به آناست.

«حالم امروزخوبِ خوب است.» «خوبِ» اولوابسته به مسند و تأكید آناست. باتشکر از همه ی دوستان و دانش آموزان عزیز

منبع : سایت تبیان



:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
سلام به بچه های خوب خودم که همیشه به دنبال یادگیری علم هستید . امروز درس دوم کتاب بخوانیم را که راجع به سرگذت جبار باغچه بان بود خدمتتان ارایه می نمایم . امیدوارم که مورد توجّه عزیزان واقع گردد .

تصویر جبار باغچه بان و باغچه ی اطفال با سه کودک کر و لال که با علامت ضرب در مشخّص شده اند .



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
سلام به همه ی بچه های خوب و همکاران گرامی . امیدوارم که تا این جای سال تحصیلی شروع خوبی داشته اید در این قسمت مطالبی را در مورد بخش یک علوم پایه ی چهارم ابتدایی از شبکه ی آموزش گرفته ام که امیدوارم مورد توجّهتان واقع گردد .

 

                  سلول جانوری                                                     سلول گیاهی



:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
سلام به همه ی دوستان - همکاران عزیزم و دانش آموز خوب کلاس چهارم دبستان های اباصالح و توحید برنامه ی هفتگی پایه ی چهارم را خدمتتان جهت اطلاع و اقدام گنجانده ام . همکاران عزیز می توانند با تغییر جای زنگ های ورزش آن را در کلاس اجرا نمایند . البته طرح درس سالانه را هم آماده می کنم که ان شاء ا... تقدیمتان می نمایم . در ضمن فرا رسیدن هفته ی نیروی انتظامی را به همه ی زحمت کشان عرصه ی امنیت کشور تبریک می گویم .   

با تشکر فراوان  - مهدی سلمانی آموزگار پایه ی چهارم شهرستان شهریار



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

این هم برای آن دسته از دانش آموزانی که علاقه مند به تحقیق هستند . لطفا ْ توجّه بفرمایید !!!



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
تاکنون دربارهء نقاشی هایی که انسانهای پیش از تاریخ روی دیواره های غارها کشیده اند مطالبی را بطور پراکنده شنیده ایم . اما در اینجا حقایقی را پیرامون این نقاشی ها بطور مفید و مختصر می نویسم و ضمنا”  تصور می کنم که  دست کم برخی از این نکات برای نخستین بار به زبان فارسی در عالم اینترنت منتشر می شوند که جا دارد تا از آقای عبداللطیف عبادی نویسنده ی این مطلب تشکر کنم . امیدوارم که دانش آموزان پایه ی چهارم هم از آن استفاده کنند .

یکی از نقاشی های بسیار زیبا و با شکوه غار آلتامیرای اسپانیا



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
این هم یک مطلب جالی در مورد تقسیم سلولی . امیدوارم که از آن لذت ببرید .

 

 تقسیم میوز !!!



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

نام درس:هدیه های آسمانی          موضوع درس:شامگاه پاییزی        پایه:چهارم ابتدایی

مدرس:‍‍‍................      مدت تدریس:45دقیقه

هدف کلی درس:آشنایی با صفت دانایی وتوانایی خداوند

هدفهای رفتاری درس: درپایان درس بتواند

1- خلاصه داستان را به زبان ساده بیان کند.

2- داستان را تکمیل کند.

3- درباره قصه و موضوع درس با دوستانش گفتگو کند.

4- مثال هایی ساده ازکمکهای خداوند در زندگی خود نام ببرد.

وسایل موردنیاز:کتاب- ماسک خرگوش – تخته سیاه-گچ

ارزشیابی آغازین: قبل از شروع درس بتواند به سوال های زیر پاسخ دهد

1-      چند نمونه از توانایهایی که خداوند به انسان داده را نام ببرد.

2-      خداوند چگونه از نیازهای انسان اگاهی دارد.

ایجاد انگیزه: نشان دادن تصویری از خرگوش ها و پرسیدن سوال های از تصاویر

روش تدریس: اجرای نمایش

ارایه درس جدید: ابتدا چند ماسک از خرگوش و آهو را تهیه کرده و نقش هریک از دانش آموزان

را مشخص می کنیم. واگر دانش آموزی مطالبی را که حین اجرای نمایش ممکن است فراموش کند می تواند

از روی نوشته بخواند .

ارزشیابی تکوینی :

1-      نام دیگری برای این بگوید .

2-      خلاصه درس را بیان کند.

3-      کامل کردن جملات نا تمام وناقص در رابطه درس که روی تخته سیاه نوشته شده است .

4-      داستان شامگاه پاییزی را به گونه ای دلخواه تمام کند.

تعیین تکلیف:

داستانی مشابه .داستان این درس را که خوانده یا شنیده جلسه آینده برای کلاس تعریف کند

منبع: سایت گروه های آموزشی شهرستان ایجرود



:: بازدید از این مطلب : 4851
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی
امروز برای استفاده عزیزان و دانش آموزان مطالبی را با توجّه به تمرین بنویسیم ارائه کرده ام . با هم مشاهده می کنیم .

 « ولادت با سعادت کریمه ی اهل بیت خواهر گرامی امام رضا (ع) حضرت شاه چراغ  امام زاده صالح و امام زاده اسماعیل علیهم السلام و روز دختر به همه ی دخترهای ناز ایران و مخصوصا ْ دختر عزیزم مبارک باد . »



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

نام ونام خانوادگی=                 بسمه تعالی             مدت: 70  دقیقه            تاریخ:

                      امتحان: ریاضیات نوبت اول         پایه:سوم ابتدایی       دبستان :

 

بارم

1) عدد های زیر را به رقم وحروف بنویسید ؟

 سیصد وهفتاد (           )                       459 = (......................................)

 

 

1

2) کوچک ترین عدد سه رقمی (.............) وبزرک ترین عدد چها رقمی (.........) است

1

3) از 1038 تا 1048 به ترتیب بنویسید ؟

1

4) 3کیلو متر و400 متر چند متر است ؟ ........................

1

5) 4700متر ..............کیلو مترو................متر است ؟

1

6) با رقم های( 3- 8- 4-9) بزرگ ترین وکوچک ترین عدد چهار رقمی را بنویسید  ؟

1

7) یک کیلو گرم چند گرم است ؟................... و یک متر چند سانتی متر است ؟......

1                                             

8)  4 کیلو گرم و300گرم روی هم چند گرم است ؟...............

1

9) کدام یک از شکل های زیر چهار ضلع هم اندازه دارد ؟  زیر آن خط بکشید .

      مربع                 مستطیل                  مثلث

 

1                       

 

 

10) ضرب وتقسیم زیر را انجام دهید ؟

                                           

                 = ۷×۹                            = ۲۴ ÷۳

1

 

 

11) جمع زیر را روی محور نشان دهید  ؟                                           =  ۸+۶

               

                                                                                                                                                                                                         <---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!---!

                                    18     17      16  15     14  13     12    11 10      9     8       7       6     5      4      3      2       1      0

 

 

1

 

 

 

12) اندازه ی ضلع مربعی 10 سانتی متر است ، محیط این مربع راحساب کنید ؟

                                                                                                                

1

 

13 ) هرمثلث که دو ضلع هم انذازه داشته باشد ، مثلث ................. می گوییم .

1

14) هرمثلث که سه ضلع هم اندازه داشته باشد ، مثلث ..................می گوییم .

1

15 ) هر دست لیوان 6 عدد لیوان است . 5 دست لیوان چندتا است ؟

2

16 ) درنماز جماعت مسجد یک روستا 63 نفرشرکت می کنند ، درهر ردیف 9 نفر

       می ایستند .حساب کنید نمازگزاران چند صف تشکیل می دهند ؟

 

2 

 

 

 

17) جمع وتفریق کنید                                                                                             ۳۴۷۴                                    ۴۷۱۴

                                       ۲۳۹۷ +                                ۲۳۸۶  ___

                                ___________________                            __________

2

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

                                                           به نام خدا

نام ونام خانوادگي:              امتحان انشا وجمله سازي    كلاس سوم  نوبت دوم    مدت=60       

1

 

به كلمه هاي زير  ( گزار  ) اضافه كنيد وجمله بسازيد .

نماز:.......................................................................................................................

 

سپاس::...................................................................................................................

 

2

 

 

2

مخالف كلمه هاي زير را بنويسيد ؟

 

شجاع (            )    سنگين (            )         سالم (             )        عاقل (                   )

 

2

 

 

3

هم خانواده ي كلمه هاي زيررا بنويسيد ؟

 

صياد (             )     عالم  (                )       خطر (              )   مسافرت (                    )

 

2

 

 

 

4

جمله هاي به هم ريخته را مرتب كنيد ؟

 

مربي ، با راهنمايي ، مي كردند ، بچه ها ، نقاشي ،

(......................................................................................................)

 

نوشت ، در ، مشخصات ، دفتر، مرا ،  ا و، (.............................................................................................................. )

 

 

2

 

 

5

كلمه هاي هم معني را به هم وصل كنيد ؟

 

                                   عجله                                                 مبصر

                                   شايستگي                                         پاكيزگي

                                   نماينده                                                لياقت

                                   تميز                                                    شتاب

                            

2

6

 از د و موضوع زير يكي را انتخاب كنيد  وانشاء بنويسيد

 

  10

 

1-    يك خاطره از مسافرت خود با خانواده  را بنويسيد .

2-    چرا بايد به پدر ومادراحترام بگذاريم.

 



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

رديف

نام و نام خانوادگی:              بسمه تعالی                جمله نويسی و انشاء - پايه سوم                                                                   نوبت اول   86-85                                          نام دبستان:

 

بارم

1

نويسنده يا شاعر را به اثرش وصل کن. 

  

                           سعدی       فردوسی        ابوعلی سينا        مولوی

 

 

                          قانون           مثنوی           شاهنامه           گلستان

 

 

1

2

مخالف کلمه های زير را بنویس.

 

ناجوانمردی(            ) - رفت(               ) - ابتدا(               ) - کامل(               )

 

1

3

عبارت زير را طوری کامل کن که خنده دار شود.

 

در يک روز بارانی دو نفر به جنگلی رفتند. ناگهان آسمان رعد و برق زد.

 

 يکی از آن ها گفت: ...

 

 

1

4

درباره ی معدن چه می دانی؟ دو جمله بنويس.

 

 

1

5

در اين لحظه هر چه به ذهنت می آيد، بنويس.

 

1

6

به کلمه های زير (گاه) اضافه کن و معنی آن ها را بنويس.

 

   آرام    ......... :

   خواب ......... :

 

1

7

اين کلمه ها را به ترتيب حروف الفبا بنويس.

 

    (مهمان - ميزبان - ناهار - شام - صبحانه) =

 

 

1

8

اگر بخواهی تابلويی بکشی و بيرون جنگل نصب

 

کنی، چه تابلويی می کشی؟ آن را نقّاشی کن.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

9

کامل کن.

- اگر دريا .................................................................... .

- اگر نفت .................................................................... .

- اگر جنگل .................................................................. .

 

1.5

10

نوشته ی زير را ادامه بده.

 

يکی بود يکی نبود. روزی روزگاری، در يک جنگل زيبا ودور ...

 

 

 

 

2

11

جمله بساز.

عرق ريزان:.........................................................................................

اشک ريزان:.........................................................................................

نفس نفس زنان:......................................................................................

بی ادب:...............................................................................................

 

2

12

برای شمارش هر يک از وسايل زير از چه کلمه ای استفاده می شود؟

 

 فرش(              ) - مداد رنگی(              ) - جوراب(              ) - کتاب(               )

 

2

   

 13 ـ                     گزارشی از يک مسافرت باخانواده ی خودرا بنويس.

 

…………………………………………………………………………………….

 

……………………………………………………………………………………

 

……………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………….

 

…………………………………………………………………………………….

 

……………………………………………………………………………………..

 

………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………

 

……………………………………………………………………………………..

 

…………………………………………………………………………………….

 

4.5

                                                                                  



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرویز کدخدایی

در واقع این نکات

 نكته هاي باريك تر از مويي هستند كه رعايت آن ها به بهبود مديريت كلاس درس مي انجامد.

 

·        سعي كنيد چشم خود را به داشته هاي دانش آموزان بدوزيد ، نه به نداشته هاي آنان.

·        همه به محرك نياز دارند ، تشويق نوعي محرك است .

·        اگر دانش آموز درسي را خوب بفهمد ، از آن درس و كلاس راضي است .

·        انتقاد سازنده را هميشه با بيان يكي از ويژگي هاي مثبت دانش آموز آغاز كنيد.

·        رفتار را سرزنش كنيد ، نه شخصيت را . شما را دوست دارم ، اما كار شما را دوست ندارم .

·        براي تسلط بر دانش آموزان ، ابتدا بايد بر خودمان مسلط باشيم .

·        همه ي شاگردان را حد متوسط بدانيم و انتظار معجزه از آن ها نداشته باشيم .

·        در وجود دانش آموز ضعيف يا بد ، خوبي ها را بجوييد و آن ها را تقويت كنيد.

·        هرگز دانش آموز را به كاري كه نمي توانيد ، تهديد نكنيد؛ چرا كه او طرف برنده خواهد شد.

·        فرمول تنبيه را پاك كنيد و فرمول تشويق را جايگزين كنيد.

·        بهداشت كلامي خود را رعايت كنيد.

·        دانش آموزان آن گونه كه ما مي خواهيم نمي شوند ، بلكه آن گونه كه هستيم مي شوند.

·        براي رسيدن به هدف هاي خود در كلاس ، مثبت فكر كنيد.

·        براي اثر گذاري بر دانش آموزان ، ابتدا بايد بر خواسته هاي آن ها توجه كنيد .

·        ياد ندهيم ، از هم ياد بگيريم . حاكم شدن يك سليقه ، نه شدني است نه مطلوب .

·        چشم دانش آموز به رفتار ما و گوش او بر گفتار ماست . پس بايد مواظب باشيم چه مي كنيم و چه مي گوييم .

·        با روش تدريس ديروز نمي شود دانش آموزان امروز و فردا را آموزش داد.

·        نظم كلاس نتيجه ي تدريس خوب است و تدريس خوب نتيجه ي طرح درس خوب .

·        بهترين پادزهر معلم براي بد رفتاري دانش آموز اين است كه مايل باشد به دانش آموز كمك كند.

·        براي آنكه به ذهن دانش آموز راه يابند ، ابتدا بايد به دل او راه پيدا كنيد.

·        براي آنكه به ذهن دانش آموز راه يابيد ، ابتدا بايد به دل او راه پيدا كنيد.

·        تكاليف بايد تابع توان دانش آموز باشد و مايه ي سرگرمي ، نه مايه ي عذاب .

 

منابع :

1 : مهارت هاي آموزش و پرورش ، حسن شعباني ، تهران 1372.

2 : راهبردهاي تدريس ، ترجمه سيامك محجور ، پروين غياثي ، تهران 1379.



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد